Jācer, ka dažu aizvadīto gadu šķietamās labklājības burbuļa pārplīšana būs nevis masveidā iznīcinājusi vēlmi pirkt jaunus automobiļus, bet vienkārši turpmāk liks šādam pirkumam pieiet daudz racionālāk. Varbūt tad pienācīgāk novērtēsim nelielus vai pat salīdzinoši mazus, bet daudzfunkcionālus spēkratus.

Foto galerija ar "Opel Meriva"

Foto galerija ar "KIA Venga"

Piemēram, mazos minivenus jeb Mini Multi Purpose Vehicle (MPV), kas lielummānijas eiforijā daudziem nešķita uzmanības vērti. Latvijā nesen tirdzniecībā nonāca pilnīgi jauns korejiešu mini MPV "Kia Venga", bet ne vēlāk kā augustā tiks uzsākta jau otrās paaudzes "Opel Meriva" pārdošana. "DELFI Auto" bija iespēja izmēģināt abus jaunumus – "Venga" tepat mājās, bet "Meriva" internacionālā mediju pasākumā Ungārijā.

Ideja un konkurenti

Mikrovenu ieviešanas iemesls, iespējams, pēc būtības bija ļoti vienkāršs. Proti, pateicoties XXI gadsimta tehnoloģijām, dažādiem dzīves gadījumiem piemērotu mašīnu kļuva iespējams uzbūvēt pēc ārējiem izmēriem vēl mazāku, tātad attiecīgi lētāku iegādē un ekspluatācijā, nekā lielu popularitāti ieguvušie kompaktveni.

"Opel" tīk 2002./2003.gada mijā uzbūvēto pirmās paaudzes "Meriva" pasniegt kā Eiropas mikrovenu pionieri. Taču jāatceras, ka "Hyundai" tieši šādas koncepcijas mašīnīti ar nosaukumu "Matrix" parādīja teju divus gadus ātrāk. Precīzi nepateikšu, kad "Matrix" sāka tirgot Eiropā, bet, manuprāt, pat Latvijā šis korejiešu pionieris bija pieejams ātrāk nekā "Meriva". Tiesa, cits "Opel" apgalvojums gan nav apstrīdams – tieši "Meriva" kļuva par šīs apakšklases tirgus līderi un pārvilināja daļu citu zīmolu auto pircējus, kam bija tuva minivenu ideja, un kas pavilkās uz vēl mazākiem izmēriem.

Vēlāk vairs ne tikai uz kompaktklases automobiļu, bet arī uz mazauto bāzes minivenus sāka būvēt arī citi ražotāji. 2004.gadā izmēros vēl mazāku mikrovenu "Modus" izlaida "Renault". Tad 2006.gadā parādījās arī pie mums populārā "Nissan Note", kurā, ticat vai nē, varot ievietot pat velosipēdu. Vēl pēc gada ieraudzījām "Grand Modus", kas pēc izmēra bija pārējiem klasesbiedriem līdztiesīgāks. "Hyundai Matrix" kopš 2008.gada feislifta Baltijā piedāvāts vairs netiek, lai gan daudzviet Eiropā joprojām ir pārdošanā. Toties pēdējā laikā mikrovenu pulciņš ir papildinājies ar "Citroen C3 Picasso", kā arī šī stāsta varoņiem "Kia Venga" un pavisam jaunu "Meriva".

Gadās, ka mikrovenu pulciņam tiek pieskaitīts arī "Škoda Roomster", taču tas tomēr ir mazliet citāda tipa auto (Leisure Activity Veihicle). Pirmkārt, "Roomster" nepiemīt viena izteikta minivenu pazīme – virsbūve nav vienapjoma, bet gan ar izteiktu "degunu". Otrkārt, čehu auto vispirms ir mazītiņa komercpārvadājumu mašīna, kam ir arī tīra pasažieru versija. Turklāt, izmēru grupā ap četri metri garumā, tāda tā nav vienīgā.

Mikrovenu izmēri (dati no interneta)

AutoGarums (mm)Platums (mm)Augstums (mm)Riteņu garenb. (mm)Bagāžas nod. (l)
Kia Venga4068176516002615440
Opel Meriva42881812*16152644400
Citroen C3 Picasso4080173016202540500
Nissan Note4083169115502600437
Renault Modus3875169515852480293
Renault Grand Modus4035169515852575410
Hyundai Matrix4060174016352600365
*ar noliektiem sānu spoguļiem

Dizains

Virkne aksesuāru pie jaunās "Meriva" kostīma nešaubīgi norāda uz piederību "Opel" jaunās mašīnu paaudzes plejādei. Tiešām, šie lukturi, šis radiatora restes smaids pat bez zibens šautras logotipā runā skaidru valodu. Prezentācijā pat izskanēja starp daiļrunīgām frāzēm uzmanīgi maskēta vadlīnija par vāciskā dizaina jauno valodu. Taču šis sānlogu līnijas zigzags un kičīgie spoguļi, manā skatījumā, drīzāk ir izpildīti franču dizaina gaisīgajā manierē nevis teitoņu stingrajā stilā. Rezultātā "Meriva" no skata ir padevusies ne tikai ļoti glīta, bet arī izaicinoši jautra, kas pat citām jaunākajām "Opel" mašīnām nemaz nav tipiski.

"Meriva" salonā daudz kas jau ir ļoti pazīstams. Stūre un mērinstrumentu sekcija uzrunā reizē gan kā "Astra", gan "Insignia" un arī viduskonsoles risinājums nekur daudz tālāk nav jāmeklē, lai gan par tiešu pārmantošanu runa vairs neiet. Savukārt priekšējo durvju iekšpuses panelis ir daudz savādāks nekā lielākajām māsām un arī priekšējā paneļa arhitektūra pasažiera pusē jūtami atšķiras.

Ja jau iznāca runa par vācisku dizainu, tad, neskatoties uz ļoti pamanāmām "Kia" heraldikas zīmēm auto priekšpusē, kaut ko tādu ģermāniski pareizu drīzāk saskatu "Kia Venga" dizainā. Veiksmīgas proporcijas, sabalansētas formas un pievilcīgas detaļas... Savulaik par kādu citas markas un klases korejiešu auto – "Hyundai Getz" – daudzu valstu žurnālisti rakstīja, kas beidzot ir tapis "Hyundai" ar eiropeisku dizainu. Piekritu toreiz un par "Venga" man gribas teikt to pašu. Ne velti "Kia Venga" jau ir izpelnījusies virkni atzinību dažādos auto skaistuma konkursos.

"Venga" salons līdzīgi kā eksterjers, salīdzinājumā ar "Meriva", ir iekārtots piezemētāk. Tradicionālas un pat mazizteiksmīgas formas priekšējais panelis, stūre, kas līdzīga "Kia" kantainajam jokam "Soul" un no ergonomikas viedokļa, salīdzinājumā ar citiem "Kia", mazliet samudžinātāks viduskonsoles risinājums.

Tehnika

Iepriekšējā uz "Opel Corsa" bāzes būvētajā "Meriva" tika izmantoti trīs dažāda tilpuma benzīna un divu tilpumu dīzeļmotori. Tagad "Opel" nolēmis iztikt tikai ar vienu vienīgu ar divām sadales vārstām aprīkotu jaunas paaudzes 1,4 l benzīna motoru, kam divās versijās tiek uzstādīta turbīna. Tādējādi ir iegūta jaudas amplitūda no 100 līdz 140 Zs un tiek realizēts "Opel" nospraustais kurss uz darba tilpuma samazināšanu un turbopūtes plašāku izmantošanu. "Opel" apgalvo, ka tas ļāvis "Meriva" kopumā kļūt par 10% taupīgākai degvielas patēriņa ziņā, vienlaicīgi par 14% uzlabojot jaudas parametrus.

Pārdošanas sākumā "Meriva" saņem arī divus jau ierasta 1,3 un 1,7 l tilpuma CDTI saimes dīzeļmotorus ar 75 un 100 Zs jaudu. Taču arī šie motori ir izgājuši nopietnu optimizācijas kursu un atbilst Euro 5 normatīviem. Turklāt 1,3 l motoram pirmo reizi tiek pielietota ļoti inteliģenta daudzpunktu degvielas iesmidzināšanas kontroles sistēma ar kvēlsvecēs iebūvētiem sensoriem, kas kontrolē degvielas sadegšanas procesu. Mazliet vēlāk pārdošanā nākšot arī vēl taupīgāka un no izplūdes gāzu viedokļa tīrāka 1,3 l CDTI "EcoFlex" versija, kas jaudas ziņā tomēr būs spēcīgāka (95 Zs), kā arī divas pašas jaudīgākas 1,7 l CDTI motora versijas ar attiecīgi 110 un 130 Zs jaudu.

Kopumā iznāks, kā jau pie "Opel" pierasts, ļoti plašs pieejamo spēka agregātu klāsts, kas atkarībā no konkrēta motora tiek komplektēts ar piecpakāpju un sešpakāpju manuālajām pārnesumkārbām un jaunu sešpakāpju adaptīvo automātu. Jāpiebilst, ka jaunā "Meriva" vairs nav veidota uz "Corsa" bāzes, bet gan uz lielākās māsas "Opel Zafira" platformas. Vienlaikus tas nozīmē arī no "Zafira" adaptētas piekares un stūres iekārtu, kā arī, ka "Meriva" starp tiešajiem konkurentiem ir kļuvusi par izmēros prāvāko mikrovenu.

Korejiešu mini MPV ir tapis uz salīdzinoši mazāku automobiļu platformas, kas konkrētā gadījumā kopīga B segmenta mazauto "Hyundai i20" un "Kia Soul". Taču arī "Kia Venga", kā jau salīdzinoši jaunam modelim pieklājas, ir starp līderiem ietilpības ziņā. Riteņu garenbāze, kas lielā mērā nosaka ērtības salonā, mazliet garāka (par 3 cm) nekā "Vengai" ir tikai "Merivai", kam virsbūve ir par veseliem 22 cm garāka.

Galvenos "Venga" komplektējošos mezglus – motorus un pārnesumkārbas varam atrast plašā "Hyundai-Kia" modeļu klāstā. Benzīna motori ir divi jau pazīstami "Gamma" sērijas agregāti ar 1,4 l (90 Zs) un 1,6 l (125 Zs) jaudu. Abi tiek komplektēti ar piecpakāpju mehāniku, bet lielākais motors arī ar pavecas konstrukcijas četrpakāpju automātu. Abiem "U2" sērijas "common rail" turbodīzeļiem atvēlēta modernākā sešpakāpju manuālā pārnesumkārba. 1,4 l dīzelim tuklāt ir divas jaudas pakāpes – 77 un 90 Zs, bet visniknākā "Venga" ir 1,6 l CDRi ar 128 Zs jaudu. Kopumā, ja neskaita novecojušo automātisko transmisiju, lai arī ne tik izvērsta kā "Merivai", arī "Kia Venga" ir visnotaļ konkurētspējīga motoru un kārbu izvēle. Jāpiebilst, ka "Venga" ar piemaksu var būt aprīkota ar "Idle Stop&Go" (ISG), kas ļauj taupīt degvielu pilsētas satiksmē, jo korķos un krustojumos ISG automātiski slāpē motoru.

Komforts

Gan "Meriva, gan "Venga" piemīt teju visiem MPV raksturīgas īpašības, kas salīdzinoši mazajos gabarītos ļāvušas iegūt respektējamu dzīves telpu. No grīdas augstu novietotie sēdekļi ar stāvu sēdpozīciju atbrīvo papildu telpu otrās rindas pasažieriem. Abās mašīnās aiz 1,75 – 1,80 m gariem vadītājiem, tāda paša garuma pasažieris nebūt nejūtas kā sprostā. Vietas ceļgalu zonā pat ir neparasti daudz. Otrajā rindā trijatā ērtāk tomēr būs korejiešu mašīnā, jo grīda visā auto platumā ir pilnīgi līdzena, bet "Meriva" viducī līdz pat pakaļējam sēdeklim iestiepjas vidusboksa sliedītes.

Abās mašīnās aizmugures sēdekļi pa daļām ir bīdāmi pa sliecītēm, tādējādi sniedzot iespēju piemērot salonu lielākām bagāžas vai pasažieru pārvadāšanas ērtībām. "Meriva" sēdeklis pat ir sadalīts trīs atsevišķos moduļos un vidējo var izmantot arī kā vidusboksu. Jāpiebilst, ka visnotaļ respektējama ietilpība arī ceļojumu vajadzībām ir abu auto bagāžas nodalījumos, pat neierobežojot pasažierus (skat. pievienotos foto).

Runājot par komfortu, beidzot ir jāpievēršas galvenajai niansei, kas jauno "Meriva" atšķir no vairuma pasaulē šobrīd ražotajiem automobiļiem. Tās, protams, ir pretējos virzienos veramās "FlexDoors" sānu durvis. Pats par sevi šāds risinājums autobūvē nav nekas jauns, taču pēckara gados drošības apsvērumu pēc tika izskausts. Retie mūsdienu eksemplāri (piemēram, "Mazda RX-8", "Mini Clubman") ar "drēbju skapja" durvīm ierobežo aizmugurē sēdošos, jo pakaļējās durvis var atvērt tikai, ja jau atvērtas priekšējās. Plaša patēriņa ģimenes auto, kādai jābūt "Meriva", to vienkārši nevar atļauties.

"Opel" apgalvo, ka mūsdienu tehnoloģijas drošības riskus ļāvušas pilnībā novērst. Speciālas konstrukcijas durvju atslēgas un moderna dubulta drošības sistēma droši sargājot gan no bērnu nesankcionētām darbībām, gan no nejaušas pašattaisīšanās, kas kustībā, ņemot vērā vēja spēku, būtu ārkārtīgi bīstama. Visi bloķētāji nostrādā pie ātruma 4 km/h, faktiski tūlīt pēc izkustēšanās. Noticēsim, bet sekosim jaunām ziņām visā pasaulē.

Abas "Meriva" durvis atveras 84º leņķī (parasti ap 70º) un piekļuve salonam, neiekāpjot mašīnā, nudien ir vieglāka, īpaši, ja runa par aizmugures daļu. Ir, protams, mazliet neierasti, bet es pie "Meriva" vārtiem pieradu ātri. Tomēr, manuprāt, šāds durvju risinājums, objektīvi spriežot, vairāk uztverams kā pārdomāts mārketinga gājiens, lai blīvajā konkurencē radītu ažiotāžu un papildu interesi par "Meriva".

Novatoriska ir arī "Meriva" priekšējo sēdekļu sliežu tipa vidusdaļa. Bīdāmu funkcionāli ērti izmantojamu boksu-elķoņbalstu tur uzstāda tikai par papildu maksu, taču arī bez tā platajā renē var izvietot visai daudz sīku un pat prāvu mantu. Savukārt tradicionālais cimdu nodalījums "Merivai" ir tik mazs, ka tajā ar piepūli ierūmējas mapīte ar "Opel" lietotāja rokasgrāmatu un servisa grāmatiņu. Jāpiebilst, ka "Meriva" piedāvā iespēju par papildu maksu aizmugurē uzstādīt rūpnīcas sistēmu divu velosipēdu pārvadāšanai.

"Venga" salona iekārtojums salīdzinoši ir tradicionālāks, taču arī korejietī par vietu trūkumu mantām sūdzēties nevar. Priekšējo durvju panelis man pat patīk daudz labāk, jo ir gan ērtas kabatas, gan parocīgs rokturis. Turpretim "Merivā" īsta roktura vietā izveidota, manuprāt, neērtāka niša un pietrūkst atbalsta laukuma durvju puses elkonim. Ir vēl viena lieta, kas nav automātiski uztveram kā "Meriva" mīnuss un tomēr... Pasažiera pusē panelis ir slīpi nolaidens un dēļ augstās sēdpozīcijas ceļgali izrādās paneļa gandrīz nepiesegti. Psiholoģiski rodas tāda kā neaizsargātības sajūta, kam gan jau nav pamatota iemesla.

Pēc izskata abu auto salona materiāli ir patīkami un šķiet no mīkstām plastmasām, bet izrādās, ka "Vengā" viss ir ciets kā koks. "Merivā" tomēr ir arī mīkstu plastmasu laukumi. Tātad ar laiku plastmasu graboņas iespējas korejietī ir lielākas. Vēl abi testa auto bija dāsni ar efektīgiem stikla jumtiem, taču tas viss ir par papildu maksu.

Abiem auto varēja vēlēties stūres attāluma regulēšanas lielāku diapazonu, jo, iekārtojoties pareizi (lai rokas uz stūres elkoņos būtu saliektas), kājas pedāļus spiež tādā leņķi, ka mazliet gurst gāzi turošā potīte un kreisā kāja uz sajūga jāceļ ar celšanu. Turklāt ceļgali tā kā mazliet ķer "Merivas" stūres kolonnu. "Vengā" tādu niansi nemanīju.

Aprīkojuma ziņā abi auto var būt nokomplektēti pēc visām šādas klases auto mūsdienīgām prasībām. Atkarībā no tā, cik plati pircējs gatavs atvērt maku, komforta ierīču netrūks.

Braucienā

"Kia" dīleri testam atvēlēja teju vai "visbiezākajā" versijā aprīkotu "Venga" ar 1,6 litru benzīna motoru un četrpakāpju automātu. Zinot, ka automāts ir gana vecs izstrādājums un modernāks gaidāms tikai nākamgad, mašīnā sēdos jau kritiski noskaņots. Tomēr garā brauciena finālā atzinu, ka nemaz jau tik viennozīmīgi kritiskam iemesla būt nav. Jā, ikdienas puspedāļa zonā D režīmā automāts nav tik ātrdarbīgs kā modernāki analogi. Jā, tas neuztausta vadītāja stilu un nereti pārtur pārnesumu pārslēgšanos, radot papildu skaņas fonu un lieki tērējot degvielas gramus. Taču dinamikas izmēģinājumi, kad darbojos ar pilnu pedāli, rādīja, ka slēgšanās var būt arī gana naska un bez faktiski kaitinošiem blakus efektiem. Turklāt, ja iemanās izmantot režīmus, kad kārba neslēdzas augstāk par otro vai trešo pārnesumu, efektivitāte uzlabojas.

1,6 l benzīna motora 125 Zs jauda tādam auto kā "Venga" būtu gana pietiekama. Tā arī ir, tikai, automāts zirdziņiem uzliek tādus kā zīda iemauktus, un jestrāk noskaņotiem ļaudīm tas var īsti nebūt pa prātam. Vadāmība ir neitrāla, stūres reakcijās un auto uzvedībā nav ne miņas no azarta. Piekare ne pārāk zvalstīga, ne pārāk stingra. Prātīgs miermīlīgu, pie stūres pļāpāt un dabasskatus vērot mīlošu cilvēku braucamais.

Aplūkojot degvielas patēriņa rezultātus, lūdzu ņemt vērā, ka mašīnā atradās trīs pieaugušie un vēl mazulis ar bērnu sēdeklīti un ar visiem nepieciešamo bagāžu brīvdienu izbraucienam. Mīnusiņs "Vengai" par to, ka borta dators nerāda kustības vidējo ātrumu, bet piebildīšu, ka braukts tika ceļu satiksmes noteikumu limitos.

Ungārijā mums piedāvāja izmēģināt abas 1,4 l benzīna turbo mašīnas un lielo dīzeli ar jauno sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Ne 120 Zs, ne arī 140 Zs turbomotors tā īsti izbaudīt turboefektu neļauj. Stiepiens tīri nasks, bet gandrīz nemainīgi vienmērīgs. Tādēļ jāizsver vai par liekajiem 20 Zs ir vērts piemaksāt. Vadāmība "Merivai" ir ne tik neitrāla kā "Vengai", taču vismaz pusi no vecās "Meriva" azarta jaunā līdz ar "Zafira" tehniku, kaut citādi regulētu, laikam ir saņēmusi jau gēnu līmenī. Vairumam pircēju tas pat laikam ir nepieciešams, turklāt jaunā "Meriva" noteikti salonā ir klusāka.

Domāju, ka arī 120 Zs "Meriva" bija pelnījusi sešpakāpju ātrumkārbu. Slēgšanās ziņā ne vainas arī pieciniecei, taču degvielas patēriņā tas dotu savu artavu. Arī ar "Meriva" sasniegtajos patēriņa rezultātos zemāk esošajā tabulā jāņem vērā, ka mašīnā pirmajā gadījumā bija trīs braucēji un bagāža, otrajā gadījumā divi un bagāža.

Ar dīzeļmašīnu iznāca pabraukt salīdzinoši mazāk. Taču vismaz tapa skaidrs, ka "Opel" mazajām mašīnām tagad ir moderna un krietna automātiskā pārnesumkārba.

Lai arī tik dažādas no skata, uz klasesbiedru fona gan "Kia Venga", gan "Opel Meriva" izceļas ar ļoti glītu dizainu, tāpēc abām šai sadaļā vienāds un augstākais vērtējums. No tehniskā viedokļa ne tikai novecojušais automāts, bet arī kopējais modeļos ieguldītais novitāšu apjoms liek mazliet lielāku priekšroku dot "Meriva". Plus pārdesmit cm "Meriva" garumā, manuprāt, komforta ziņā, pat neskatoties uz "FlexDoors" inovāciju, tomēr nesummējas skaidrā pārsvarā kopumā. Tāpēc neizšķirts. Lai arī cenas ziņā ļoti tuvu ir abi pretendenti, šķiet, "Meriva" bāzes versijās var būt kādu kripatiņu lētāka un tai neapšaubāmi būs plašāka motoru izvēle.

Vācu žurnāls "Auto Bild" nesen publicētā salīdzinošajā testā klasesbiedru vidū par uzvarētāju atzina "Kia Venga". Tiesa, "Merivas" starp šī sparinga dalībniekiem nebija. Interesanti, kā tik bieži subjektīvi greizsirdīgie vācieši būtu novērtējuši savējo "Meriva" pret turpat Vācijā konstruēto, dizainēto un blakām Čehijā ražoto "Venga"?

Cenas* eiro un konkurenti

Kia Venga 1,4i 5MT (90 Zs)14 590
Kia Venga 1,6i 5MT (125 Zs)15 990
Kia Venga 1,6i 4AT (125 Zs)16 990
Kia Venga 1,4 CRDi 6MT (77 Zs)15 990
Kia Venga 1,4 CRDi 6MT (90 Zs)17 390
Kia Venga 1,6 CRDi 6MT (128 Zs)18 090
Opel Meriva 1,4i 5MT (100 Zs)14 117
Opel Meriva 1,4 Turbo MAT (120 Zs)15 024
Opel Meriva 1,4 Turbo 6MT (140 Zs)16 738
Opel Meriva 1,3 CDTI 5MT (75 Zs)16 638
Opel Meriva 1,7 CDTI 6AT (110 Zs)17 243
Nissan Note 1,4i 5MT (88 Zs)11 376
Nissan Note 1,5 dCi 5MT (86 Zs)16 633
*modeļu bāzes cena

Tehniskie rādītāji (ražotāju dati)

 Kia VengaOpel Meriva
Garums (mm)40684288
Platums (mm)1765 (bez spoguļiem)1812 (ar nolocītiem spog.)
Augstums (mm)16001615
Riteņu garenbāze (mm)26152644
Klīrenss (mm)156nav norādīts
Bagāžnieka tilpums (l)440400
Pašmasa (kg)13691393
Pilna masa (kg)17301935
Apgriešanas diametrs (m)10,4211,48
Motors1,6i (1591 cm³)
maks. jauda 125 Zs pie 6300 apgr./min.
maks. grieze 156 Nm pie 4200 apgr./min.
1,4 Turbo (1364 cm³)
maks. jauda 120 Zs no 4800 līdz 6000 apgr./min.
maks. grieze 175 Nm no 1750 līdz 4800 apgr./min.
Degviela BenzīnsBenzīns
Maksimālais ātrums (km/h)178 (182 5MT)188
Dinamika 0-100 km/h (s)12,2 (10,9 5MT)11,5
Degvielas patēriņš (l/100 km)Pilsētā – 8,4 5MT (9,0 4AT)
Uz šosejas – 5,8
Jauktā režīmā – 6,7 5MT (7,0 4AT)
Pilsētā – 8,0
Uz šosejas – 5,0
Jauktā režīmā – 6,1
Degvielas tvertnes tilpums (l)4854
Ātrumkārba5 pakāpju mehāniskā/4 pakāpju automātiskā5 pakāpju mehāniskā
BremzesPriekšā disku
Aizmugurē disku
Priekšā disku
Aizmugurē disku
CO2 emisijas (g/km)155 5MT/164 4AT144
Tehniskās apkopes ciklsPēc 20 000 km nobraukuma vai reizi gadāPēc 30 000 km nobraukuma vai reizi gadā

"DELFI Auto" degvielas patēriņa testu rezultāti

MaršrutsKia Venga 1,6i ATMaršruts UngārijāOpel Meriva
Rīga – Lielvārde – Koknese – Jēkabpils – Līvāni – Preiļi – Dagda – Rāznas ezers370 km – 7,3 l/100 kmGyōr – Nyul – Zirc – Veszpren ar "Meriva" 1,4 Turbo (120 Zs) 5AT133,2 km ar vidējo ātrumu 66,8 km/h – 7,8 l/100 km
Rāznas ezers – Ludza – Rēzekne – Varakļāni – Jēkabpils - Rīga316,9 km – 6,7 l/100 kmBalatonlelle – Szekes – Atsrt – Gyōr – Wien (Austrija) ar "Meriva" 1,4 Turbo (140 Zs) 6AT 301,7 km ar vidējo ātrumu 101,4 km/h – 8,4 l/100 km
Degvielas patēriņš Rīgā14,4 km – 11,3 l/100 km

"DELFI Auto" dinamikas testu rezultāti ar Kia Venga

0-100 km/h (s)1. mēģinājums – 11,9 (D režīmā)
2. mēģinājums – 11,8 (D režīmā)
3. mēģinājums – 11,9 (D režīmā)
No 40 līdz 80 km/h (s)1. mēģinājums – 6,2 (D režīmā)
2. mēģinājums – 6,0 (D režīmā)
3. mēģinājums – 5,8 (D režīmā)
No 80 līdz 120 km/h (s)1. mēģinājums – 9,5 (D režīmā)
2. mēģinājums – 9.4 (D režīmā)
3. mēģinājums – 9.1 (D režīmā)
1000 m no 0 km/h (s)Izmēģinājumi netika veikti

"DELFI Auto" dinamikas testu rezultāti ar Opel Meriva 1,4 Turbo (120 Zs)

0-100 km/h (s)Izmēģinājumi netika veikti
No 40 līdz 80 km/h (s)1. mēģinājums – 5,59 (2. pārnesumā)
2. mēģinājums – 7,74 (3. pārnesumā)
No 80 līdz 120 km/h (s)1. mēģinājums – 11,91 (4. pārnesumā)
2. mēģinājums – 7,41 (3. pārnesumā)
1000 m no 0 km/h (s)Izmēģinājumi netika veikti



Piedāvājam noskatīties video ar "Opel Meriva". Spiediet peles klikšķi uz tālāk redzamā attēla, lai aktivizētu video straumējumu!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!