Sestdien, 4.decembrī, speciāli izveidota žūrija izvēlējās uzvarētāju ikgadējā konkursā "Latvijas gada auto 2010". Galveno balvu, tikai par vienu žūrijas piešķirto balli apsteidzot tuvāko sekotāju, ieguva vācu kompaktklases automobilis "Opel Astra". Otrajā vietā ierindojās korejiešu "sport utility" automobilis "Kia Sportage", trešajā vietā atstājot vēl vienu SUV – japāni "Nissan Juke".

Foto galerija

Jāatzīmē, ka, pateicoties gan autobūves tendencēm pasaulē, gan "Nissan" īpašajai pieejai, šāgada konkurss bija netipiski bagāts ar pieteiktajiem pilnpiedziņas automobiļiem. Par konkursa organizatorisko pusi, zīmolu un modeļu pārstāvniecību šā gada konkursā videomateriālā izsakās "Latvijas gada auto" žūrijas priekšsēdētājs un arī galvenais rīkotājs Atis Jansons (skat. video).

Jābilst, ka viena vienīga balle reizumis izšķirīga ir bijusi arī lielajā Eiropas konkursā "Car Of The Year". Tā, piemēram, par "COTY 2009" tutula īpašnieci ar vienas balss pārsvaru pār "Ford Fiesta" kļuva "Opel Insignia", bet 2001.gada konkursā "Alfa Romeo 147" apsteidza "Ford Mondeo". Ne vienam iegūto titulu tādēļ apstrīdēt nenāk ne prātā.

Lai izteiktu savas simpātijas, katram žūrijas loceklim bija iespēja piešķirt balles sešiem konkursa dalībniekiem. Attiecīgi 10, 6, 4, 3, 2 un 1 balli. Konkursa žūrijā bija arī "DELFI Auto" pārstāvis, kurš arī iespējamo lielāko baļļu skaitu atdeva "Opel Astra", zemāk ierindojot "Kia Sportage" (6 balles) un "Dacia Duster" (4 balles). Latvijas konkursa žūrija ir tāds kā neliels mūsu sabiedrības aktīvākās daļas miniatūrs modelis. Vismaz tā allaž ir izteicies konkursa rīkotājs Atis Jansons.

Iespējams, ka šim miniatūrajam, bet savā iekšienē tomēr atšķirīgajam sabiedrības modelim vidēji ir salīdzinoši miglaināks priekšstats par principiem un noteikumiem, pēc kādiem izvēl uzvarētāju Eiropas galvenajā konkursā "Car Of The Year". Taču tā ir mūsu konkursa īpatnība un vismaz žūrijas skaitliskais sastāvs, kā arī šā gada balsošanas rezultāts tomēr ļauj apgalvot, ka žūrijas kompetence nebūt nav konkursa vājākā vieta.

Īsu vizuālu ieskatu konkursa norisē varēsiet gūt noskatoties nākamo video, kas, lai arī sagatavots plaša profila diletanta līmenī, bet, cerams, kopējā priekšstata gūšanai, noderēs.

Bez galvenās balvas Latvijas konkursā tradicionāli tiek piešķirtas arī papildnominācijas. Par taupīgāko izvēli šogad atzīts automobilis "Dacia Duster", kas ieguva arī cienījamo piekto vietu galvenajā balsojumā. Kā komfortablākais auto žūrijas balsojumā novērtēts atjaunotais SUV "VW Touareg", bet kā skaistākais vienīgais īstais "premium" grupas pārstāvis "Audi A1". Savukārt nominācijā "sportiskākais" balvu izpelnījās ekstravagantā dizainā veidotais krosovers "Nissan Juke", bet par "smilšu kalna karali" un "smilšu kalna princi" žūrija iebalsoja attiecīgi smagsvara SUV "Nissan Navara" un salīdzinoši rotaļīgo mazo brālīti "Škoda Yeti".

"Latvijas gada auto 2010" TOP 12

Opel Astra189
Kia Sportage188
Nissan Juke173
Škoda Yeti171
Dacia Duster126
Audi A196
Opel Meriva92
VW Sharan49
Nissan X-Trail47
VW Touareg40
Honda CR-Z30
Mini Countryman28

Daži dati par 52 žūrijas locekļu izvēli

Auto10 punktus deva6 punktus4 punktusNo 52 balsotājiem kaut 1 punktu devuši
Astra811436
Jety88532
Juke103535
Sportage105835

Visu konkursu "Latvijas gada auto" uzvarētāji

1997Audi A6
1998Subaru Impreza
1999Ford Focus
2000-2001MB C-Klass
2002konkurss nenotika
2003Honda Accord
2004Peugeot 407
2005VW Passat
2006Ford C-Max
2007Nissan Qasgqai
2008Škoda Superb
2009VW Golf
2010Opel Astra


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!