Jāatzīmē, ka, pateicoties gan autobūves tendencēm pasaulē, gan "Nissan" īpašajai pieejai, šāgada konkurss bija netipiski bagāts ar pieteiktajiem pilnpiedziņas automobiļiem. Par konkursa organizatorisko pusi, zīmolu un modeļu pārstāvniecību šā gada konkursā videomateriālā izsakās "Latvijas gada auto" žūrijas priekšsēdētājs un arī galvenais rīkotājs Atis Jansons (skat. video).
Jābilst, ka viena vienīga balle reizumis izšķirīga ir bijusi arī lielajā Eiropas konkursā "Car Of The Year". Tā, piemēram, par "COTY 2009" tutula īpašnieci ar vienas balss pārsvaru pār "Ford Fiesta" kļuva "Opel Insignia", bet 2001.gada konkursā "Alfa Romeo 147" apsteidza "Ford Mondeo". Ne vienam iegūto titulu tādēļ apstrīdēt nenāk ne prātā.
Lai izteiktu savas simpātijas, katram žūrijas loceklim bija iespēja piešķirt balles sešiem konkursa dalībniekiem. Attiecīgi 10, 6, 4, 3, 2 un 1 balli. Konkursa žūrijā bija arī "DELFI Auto" pārstāvis, kurš arī iespējamo lielāko baļļu skaitu atdeva "Opel Astra", zemāk ierindojot "Kia Sportage" (6 balles) un "Dacia Duster" (4 balles). Latvijas konkursa žūrija ir tāds kā neliels mūsu sabiedrības aktīvākās daļas miniatūrs modelis. Vismaz tā allaž ir izteicies konkursa rīkotājs Atis Jansons.
Iespējams, ka šim miniatūrajam, bet savā iekšienē tomēr atšķirīgajam sabiedrības modelim vidēji ir salīdzinoši miglaināks priekšstats par principiem un noteikumiem, pēc kādiem izvēl uzvarētāju Eiropas galvenajā konkursā "Car Of The Year". Taču tā ir mūsu konkursa īpatnība un vismaz žūrijas skaitliskais sastāvs, kā arī šā gada balsošanas rezultāts tomēr ļauj apgalvot, ka žūrijas kompetence nebūt nav konkursa vājākā vieta.
Īsu vizuālu ieskatu konkursa norisē varēsiet gūt noskatoties nākamo video, kas, lai arī sagatavots plaša profila diletanta līmenī, bet, cerams, kopējā priekšstata gūšanai, noderēs.
Bez galvenās balvas Latvijas konkursā tradicionāli tiek piešķirtas arī papildnominācijas. Par taupīgāko izvēli šogad atzīts automobilis "Dacia Duster", kas ieguva arī cienījamo piekto vietu galvenajā balsojumā. Kā komfortablākais auto žūrijas balsojumā novērtēts atjaunotais SUV "VW Touareg", bet kā skaistākais vienīgais īstais "premium" grupas pārstāvis "Audi A1". Savukārt nominācijā "sportiskākais" balvu izpelnījās ekstravagantā dizainā veidotais krosovers "Nissan Juke", bet par "smilšu kalna karali" un "smilšu kalna princi" žūrija iebalsoja attiecīgi smagsvara SUV "Nissan Navara" un salīdzinoši rotaļīgo mazo brālīti "Škoda Yeti".
"Latvijas gada auto 2010" TOP 12
Opel Astra | 189 |
Kia Sportage | 188 |
Nissan Juke | 173 |
Škoda Yeti | 171 |
Dacia Duster | 126 |
Audi A1 | 96 |
Opel Meriva | 92 |
VW Sharan | 49 |
Nissan X-Trail | 47 |
VW Touareg | 40 |
Honda CR-Z | 30 |
Mini Countryman | 28 |
Daži dati par 52 žūrijas locekļu izvēli
Auto | 10 punktus deva | 6 punktus | 4 punktus | No 52 balsotājiem kaut 1 punktu devuši |
Astra | 8 | 11 | 4 | 36 |
Jety | 8 | 8 | 5 | 32 |
Juke | 10 | 3 | 5 | 35 |
Sportage | 10 | 5 | 8 | 35 |
Visu konkursu "Latvijas gada auto" uzvarētāji
1997 | Audi A6 |
1998 | Subaru Impreza |
1999 | Ford Focus |
2000-2001 | MB C-Klass |
2002 | konkurss nenotika |
2003 | Honda Accord |
2004 | Peugeot 407 |
2005 | VW Passat |
2006 | Ford C-Max |
2007 | Nissan Qasgqai |
2008 | Škoda Superb |
2009 | VW Golf |
2010 | Opel Astra |