Foto: Publicitātes foto
No ceturtdienas Rīgas Motormuzejā varēs aplūkot 1994.gada izlaiduma mikroautobusu "RAF M2 STILS", kā arī tā sanitāro versiju. Līdz ar otru konceptuālo auto – "RAF Roksana" – tie bija divi pēdējie salīdzinoši jaunie modeļi, kurus izstrādāja kādreiz tik slavenās Rīgas Autobusu Fabrikas (RAF) rūpnīcas konstruktori.

Līdz 1991.gadam RAF bija līderis mikroautobusu un ātrās palīdzības transporta ražošanā, šī tehnika bija pieprasīta kā Padomju Savienībā, tā arī citās sociālistiskajās republikās. Situācija strauji mainījās pēc PSRS sabrukuma. Gan tehniski, gan vizuāli novecojušais modelis "RAF 2203" 90.gadu sākumā vairs nevarēja lepoties ar lielu noieta tirgu, tāpēc rūpnīcas vadība un nodaļu direktori sāka apsvērt, kā labāk adaptēties jaunajā tirgus situācijā. Lēmums bija skaidrs – ar steigu jāizstrādā jauni un moderni modeļi.

Foto: Publicitātes foto

Konstruktori piedāvāja vairākus variantus, bet par piemērotāko un modernāko atzina "RAF M2 STILS". Jauno auto aprīkoja ar 2,3-litru četrcilindru dzinēju, kurš spēj attīstīt 150 ZS, priekšējo riteņu piedziņu, un pastāvēja iespēja uzstādīt arī automātisko pārnesumkārbu. 1994.gadā tika izgatavoti divi "RAF M2 STILS" prototipi, no kuriem viens ir mikroautobuss ar 12 sēdvietām, bet otrs – sanitārais transportlīdzeklis. Auto dizains ir RAF rūpnīcas sadarbības kopprojekts ar speciālistiem no Krievijas NAMI institūta.

Lai projekts sekmīgi attīstītos, bija nepieciešami līdzekļi, kuru rūpnīcai nebija. Arī investori novecojušās rūpnīcas attīstībai neatradās. To visu vēl pastiprināja 90.gadu ekonomiskā krīze gan Krievijā, gan Baltijas reģionā, kā rezultātā 1998.gadā rūpnīca bankrotēja.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!